13. Гавьтаантай ойд тохиолдсон явдал.

         Тиймээ бид усан дээр үхэлтэй тэмцэлдсээн. Маш удаан хөвсөн. Нам эрэг тааралдахгүй байсан. Элгэн хад руу авирч байгаа далайн эмгэн хумсыг л шүүрс алдан харахаас өөр юу ч хийж чадахгүй байсан. Цэргүүд: "бид арлыг бүтэн тойрчлоо, дагтан ийм хад л байгаад байшдээ" гэж уйлагнасан. Харин миний "Энэ чинь нэг сайхан мод ургамал, ан амьтантай том арал за. Нам эрэг байгаа, юу гэж ийм битаан шиг арал гэж байху дээ. Надад удахгүй бидэн дээр ирж шарагдах тарган туулайны бөгс үнэртээд байна!" гэж хэлсэн үг тэдэнд дэм өгч, бид эцсийн хүчээ шавхан урагшилснаар авираад гарчихаар налуу эрэг олж чадсан юм. Цэргүүд маань эрэг рүү үхэхийн даваан дээр л мөлхөн гарч согтуу юм шиг гуйвлан, элсэн дээр тааралдсан талаараа гулдайн унаж эхлэв. Зарим нь нүүрээрээ элс рүү шаачаад бүтэж үхэх гэж байсныг нь би хажуу тийш нь харуулж амьдрал бэлэглэж  байлаа. Тэгээд би ч ялгаагүй салбайн унасан даа. Амь тавихын наахна байсан тул нэг мэдсэн оройн сэрүү ортол унтчиж. Ухаан алдсан ч байж магад. Ямартай ч толгой сэргэлэн, бие харьцангуй хөнгөрсөн байлаа. Нөгөөдүүлээ өндийн харвал бас л сэрцгээж байгаа  бололтой яраглан хөрвөөж байхым. Энгэрээ дарж үзвэл ном маань ашгүй байна. "Бүгд бүрэн биз, жагсаад.." гэж би камаандаллаа. Одоо яаая гэхэв, хэн нь ахмад билээ дээ. Тэд салгалан босч, зарим нь бөгсөөрөө буцаж хэд хэд унаж тусан байж нэг юм босцгоож дороо овооролдов.
         Тэд над руу ширтэнэ. Тэнгэр минээ гэж, хөөрхий амьтад лав  7-8 кг жин алдсан байхаа бүгдээрээ. Хувцас хунар гэж оронцог төдий. Зарим нь ч чармай шалдан болцон байхы. Тэр муу 2 дэгээт дэгээнүүдээ даахгүй хариугүй унах нээ, гээд харсан чинь харин миний банзнаас дэгээгээ сугалж ч чадаагүй чирээд явжээсэн байхым. Амь нь гутганы ирмэг дээр ирсэн будлиу нөхөд. Би энд дайсантай тулалдахын хажуугаар эднийг авран хамгаалах шинэ үүрэг нэмэгдэж байгааг мэдэрлээ.
          Хамгийн гайгүй байгаагаар нь хариугүй туранхай Хакуняг дагуулан хоол олж ирэхээр явав. Юу ч хамаагүй, элснээс л өөр юм олж ирэхийг манайхан гуйлаа. Зэгэлтэж сааралтах хад, элсэн дундуур солбисон хөлтэй, ямар ч итгэл найдваргүй алхана... Нэг хадан хушуу тойртол 5 автуусны буудлын зайтай төгөл мод харагдлаа. Ийм газар байжээж ямар авцалдаагүй юмаар зайгаа багцаалваа гэж өөрийгөө гайхчаад тэр төгөл рүү бараг л гүйж билээ. Ямар ч чадалгүй болсон бие чинь гуйхээрээ өвдөг нь нугардаггүй юм билээ. Уначих гээд ямар хэцүү байсан гэж санана. Аймар доргиод хацар хөдлөөд байсан.
          Нойтон өвс үнэртээд л, тарган туулайн бөгс харагдаад л, цэвэр ус шоржигнож сонсогдоод л..... тэгсэн чинь зэрэглээ  байхым биш бээз гэж хардаж ч байна. Үнэхээр хашир хүн гэдэг чинь юм хараад догдлохоо ч больдым байхчүүлээ. Ингээд ойд улам ойртохын хэрээр тэр зэрэглээ биш үнэхээр ой болох нь мэдэгдлээ. Моддын шуугиан сонсогдож байна. Хакуня туранхай бас шөрмөстэй болхоор хэдхэн харайгаад л ой руу орж явчлаа. Би араас нь гүйгээд хариугүй ордгийн даваан дээр урдаас бөөн саарал юм чулуудагдаад намайг цохиод хойшоо дунгуй хадан унадаг байгаа. Босоод хартал Хакуня маань миний хажууд гэвтжаахы.
-Юу вээ, юу болвоо?
-Гавьтаанаа.... гэж тэр салганана
-Юу болсым бэ, тэнд юу байна?
-Га га гавьтаанаа... намайг шиджээнэ.
-Хэн?
-Би хараагүй, ардаас тэвэрч өргөө л гөлөг шиг шидчлээ.
-Юм хэлж байнуу?
-Үгүй, яг шидэхдээ л нэг дүлсэн.

Хэрэг ч бишдлээ шүү. Ийм эрт эхлэх гэжүү, бид тэнхээрэх ёстой шүү дээ. Моддын орой хөдлөв. Тэнд нэг юм байна. Яггүй аварга амьтан болох нь илэрхий. Зүрх түг түг цохилно. Ингээд хүлээхээс өөр байхгүй. Зугтаж чадахгүй. Энгэр дэх шидэт номоо гаргаж нээлээ. Оо тэгсэн чинь эхний хуудсан дээр нь "живж үхэв" гэсэн бичиг гараад гатчиж. Ээ халаг, ном маань живээд үхчиж. Би яагаад санасангүй вэ, усанд л байлгаад байж. Гэтэл хамгийн наатлын хэдэн модны цаанаас бахим том мөчир цухуйн гарч ирлээ. Хараад байсан долоовор хуруутай адилхан юм. Тэгснээ намайг нааш ир гэж дохиж байна. Дэмий л Хакуня руу  харлаа. Тэрээр: та л ахмад шүү дээ гэж хулчийн хэлэв. Хм, одоо л намайг санав уу гэж бодохтой зэрэг зориг ороод дуудсан мөчир лүү ойртлоо. Бахим мөчир цаашаа орон би ч дагаж орлоо. Муухай харцтай хөгшин зэгэл мод байна. Бүдүүн ч гэж ярих юм алга. Ташаагаа тулан ханхалзна.
-За хаанаас явна? гэж тэнгэрийн дуугаар тэр асуулаа
-"Дэмий асуулт бишүү" гэж би дуткуу хэгжүүн өгүүлээд, "бид 21-үүлээ, нэг ахмад, 1 боцман, 19 усан цэрэг байна. Усан порхоод маань хад мөргөн сүйрсэн. Одоо өлсөж байна. Туулай агнахаар ирлээ" гэв. Гэтэл ардаас хэн нэгэн намайг унах шахтал амбаарддийн байна. Гайхан эргэж харвал том гэгчийн 2 шүдтэй совийн солир нүдтэй тэнэг туулай "Горьд" гэснээ зугтаадаг байгаа. Гү тэр бандаганаж байгаа бөгсий нээ! Өлсөж үхлэээээээ!!!  Би мод руу харан "энэ туулайг би барихгүй бол бид цагийн дараа нүд аньлаа, чи хүлээжий модоо" гэж хэлээд туулайн араас ухасxийлээ. За ухасxийе гэж боджээснаа л санаж байна. Хөдлөхийн завгүй л нэг бүдүүн бүгтхэн архираа сонсогдоо л намайг шүүрэх шиг болсон, нэг мэдсэн ойгоос гараад тээр хол шидэгдсэн байлаа.
Газар тулан босов, өөрийн эрхгүй уур хүрээд болох биш.
-Мод гуай!
-Юу гээв өчүүхэн хүнэнцэр минь
-Чи бяртай юм байна! Чи том юм байна! Чи шалмаг юм байна! Чи мундаг юм байна!!! Мод намайг тавлан эг маггүй хөхөрлөө
-Харин надад гал байна! Мод ээрэн дуугүй болов
-Намайг оруул эсвэл... Хариу байдгүй ээ.
-Мод гуай, чи галдуулмаар байнуу? Бас л таг чиг. Гал байтугай гаагаанаасаа өөр га үсгээр эхэлсэн юм  ч гүй би орж чадахгүй халгаад л байлаа.
-За галаа асаая даа....
-За байз  хаанаа хийлээдээ...
-Аа энд байна. Гэж хэлээд би хоосон гараа атган урдаа бариад мод руу болгоомжтой дөхөв. Захад нь хүрлээ. Орж явчлаа. Түрүүний мод унтцан дүр үзүүлээд нүдээ аньчиж. "Нэрэлхүү хогов дээ энэ одоо" гэж бодох байсан байх цатгалан байсан бол. Харин өлсөж үххгээд тэгж бодох манатай л хажуугаар нь шурдхийн өнгөрч туулайны үүр хайлаа. Олдох шинж алга шүү. Тэхээр нь:
-Туулай бол дэлхийн хамгийн тэнэг амьтан гэж хашгирав. Хэхэ үнэхээр үнэн юм гээч, тэр гараад ирсэн гээд бод доо. Намайг бас амбаардах гэж байгаа байх л даа. Хараагүй дүр үзүүлээд ондойгоод зогслоо доо. Өвс шажигнуулаад ойртоод л байна. Бүр ойртхоор нь зэрэг гэнэтхэн эргэж харан барьж авав. Дэлдийсэн чихнээс нь барьж өргөөд муу мухар гараараа нэг дэлсээдэхлээ. Туулайны 2 хөл агаарт гялзаж өгчээн. Газарт буулгачуул жирийгээд алга болох нь л дээ.
-Хакуня Хакуня! энийг хараа туулай! Одоо иднэ.... гэсээр ойгоос гарахаар гүйлээ. Түрүүний модны хажуугаар гарахад өөрийн эрхгүй хулхи бууж байсан боловч тэрийгээ мэдэгдүүлкүү л хажуугаар нь гүйлээ. Тэр унтсан дүр үзүүлсээр л байна.
Хакуня намайг догдлон тосч уулзаад туулайг авмагцаа шууд хазах гэв.
-Хөөе чи чинь, наадхы чинь алаад, өвчөөд шараад идий шдээ.
-Тэгээд хурдал л даа Гавьтаанаа, би үхллллээ!
-За одоохон... гээд би гацчихлаа. Би яах вэ одоо. Туулайг яаж алдым болоо?
 

Энэ Гавьтаан янагш улам улмаар гүнзгийрэн явнаа

2009-10-10 06:59:30

3 comments:

хэхэ би энийг өмнө уншиж байсан үргэлжлүүлээрэй. хурдан шүү

tgd tsaasghaa yasan be?????????????? urgeljluuleeecheee

heeh, ingej neg Gavitaaniig olj avah gej. Banjgaas disappeared bson bsiin.

Post a Comment

Санал сэтгэгдлээ хуваалцаж байгаа та нартаа гялайлаа. Хариуг аль болох түргэн болгооноо. бичлэг хийсэн хүн нь өөрөө хариугаа болгоогоорой. Сайн болгооно шүү.

Хичээлийн хуваарь

Нэгтөдөр -Юки
Хоёртөдөр -Гамп
Гуравтөдөр -Хэн нэгний чөлөөт үзүүлвэр
Дөрөвтөдөр -Артгаа
Тавтөдөр -Цитрус

Журнаалын ирц

Монголика - товчилсон үгс

ж-жишээ нь

г.м -гэх мэт

о.е? -ойлгожийнүү ер нь?

э.м.б -энийг ч мэднэ виздээ

э.а.м.б.б -энийг арай мидкүүм биш биздээ

г.т.б.э? -гү тийм биздээ энчин?


з.м.м -за мэдкүэ мэдкү

Сургуулийн бистүүл