3. Хоёр порхоодтой гавьтаан

3-р бүлэг.
Тиймээ тэр яг л тэгж хэлсэн юм. Тэгээд тоос ч бүрэн замхарч тэр юун хүн болох нь ч тодроод ирэв. Харин хоолойг нь сонсоод хар гялгар хувцастай, өвдгөө давсан түрийтэй өндөр өсгийтэй гуталтай, нөмрөгтэй, хар маасагтай, нэг аймар илэвчин хүүхэн байгаа даа гэж бодсон маань эндүүрэл байж. Хашир гавьтаан би ингэж муухай алдах гэж ц ц ц гэж бодон мэл гайхан харсаар байлаа. Гэхдээ тэр юу байсныг би хэзээ ч таанрт хэлкүү. Хэлхээсээ ч ичжийн. Тэгээд тэр бид 2 харц мөргөлдлөө. Яахын аргагүй мөргөлдсөн харцнуудыг яаая гэхэв дээ одоо. Шидэт тарниа амандаа уншин, аль болох ховсдуулчихгүйг хичээв. Лорики морики, бамбара чуфара! би харцаа салгах ёстой, би салгах ёстой,,,,, салгах ёстой! Арайхийн харцаа салгаад шууд л "сэлэм!" гэж орилон гараа арагш нь сунгав. Тэгсэн чинь хэн ч надаа сэлэм ацарч өгдгүү байшд. Оо муу ховсдуулжаахдаа таарсан мануухайнууд л даа гэсэн бодол зурсxийн толгойд харваж билээ тэхэд. Тэгээд л нөгөө хөлгийн хуучин гавьтааны сэлмийг аван тулалдах бодол төрөн тэр порхоод руу харайх хэрэг гарсан юм. Намайг эзэлж авсан порхоодоо хажуунаасаа уячаад явж байгааг уншигч авгай нар минь анзаарчил байгаа биз дээ тээ. Авгай мавгай чихшг, соорий шоо найзуудаа. Ингээд өөрийхөө порхоод руу хайрайхаар хойшоо ухарж ухаржаагаад урагшаа гүйлээ дээ. Хоо...оооо исто! Хөп хөп гээ л том том харайгаа л, тэгээ яг порхоодны ирмэг дээр ирэнгүүт л бүх юм удаашраа л явцан. Би ч сонин бүдүүрцэн хоолойгоор ууии..аа..ооүүү..иии гэж орилоо л гар мараа сарвайлгаа л үсэрч байна. Хамаг юм хажуугаар сүнн сүнн гээ л өнгөрчээсэн байх даа хурдан байсан бол. Даанч удааширцан байсан болохоор удаан л өнгөрчээсэн. Тэхэд нэг тарган цахлай миний хажуугаар өнгөрөхдөө над руу тун нухацтай харсийм даа. Түүний нүднээс би "нөхөр гавьтаан Артгаа, та заавал ялалт байгуулж, эрлээ олох ёстой шүү" гэсэн үгс олж харсаан. Тэгсэн чинь би хариуд нь "энэ хавиар загас их байна уу" гээ асууцан, тэнэг хар хог. Яаж би ялах вэ, яавал эрлээ хурдан олох вэ гэж асууж болноо доо. Тэгээ л цаашаа үргэлжлүүлж үсрээ л яг тэр порхоодны тавцан дээр буухжээсэн чинь аруун санж дутаад шууд ус руу унах болчлоо. Порхоодныхоо ирмэгнээс арайхийн зуурав. Порхоодныхоо ирмэгнээс арайхийн зуурчхаад, цаашаа гарчих санаатай нэлээн үзсээ. Тэр хөлгийг манаж хоносон манай хэсэг залуус ч бас ховсдуулчаад хүн рүү зүгээр мэлрээд шүлсээ гоожуулаад зогсоод байдаг. -Таануус намайг тат л даa, би унакаадаагааг харкуу байна уу, би гавьтаан чинь байна, Артгаа нь байна, хүүе тэгээд таткуум биз дээ.. гээ л. Гарах гэж нэлээн чармайсан, хөмхийгөө зууж, хэлээ цухуйлгаа л дүлээд байлаа. Даанч биеэ даадгүү шүү бүр. Тэгсэн чинь нөгөө заваан амьтан чинь хүүхний дуу гаргаж тачигнатал инээгээд: -чи чинь ясан гавтгай бөгстэй гавьтаан бэ! гэж авдийн. Ёоооё энэ, үг гэж нээрээ, үнэхээр хүчтэй. Тэгж хэлэнгүүт нүүр улайгаа л ганцxан пок гээ л тавцан дээрээ үсэрж гараад порхоодны хөндий рүү гүйн орлоо. Сэлэм хайн ор дэвсгэр шүүгээ мүүгээ хамаг юмаа онгичов. Байдгүү дээ муу шалны мод чинь. Хаана тавьцын болоо гээ л бодоо сууцан. Тэхдээ ицсийцст уншигчид минь. Ер нь юмыг иш мухаргүй зүгээр нэг хайжаахаар тулгуур дохио гээч юмаар хайвал илүү хурдан олддийм шүү. Би чигсн тулгуур дохио ашиглаа л сэлэм хайсан. Ер нь сэлэм гэж юу билээ, бас би хамгийн сүүлд хэзээ юунд сэлэм ашигласнаа санах гэж оролдов. Хамгийн сүүлд .... гүэ би юунд ашигласийм бэ ицссийцсст? Тэгээ бүр цөхрөнгөө бараад гартаа барьжээсэн бүх юмаа санахыг хичээлээ.... хатсан талх, шатны бариул, лонх.. тэгээ л эрүүгээ илжээсэн, толгойгоо маажсан, юу...нөгөө хэхэ тэр мэр... гээ л хөөрхөн хөөрхөн юмнууд зөндөө барьжээжээ ер нь вол. Тэгтэл сэлэмний иш л бариагүй байхын. Тэгсэн дураак чинь ерөөсөө сэлэмгүй байлээшд би. Хэ! энд ч бас ямар ч сэлэм байхгүй. Яахаа мэдкүү гуйвж, толгой маналзна. "Ингээд өнгөрлөө гэжжүү, тэр муу үзээрийн новош! Миний хамаг цэргүүдийг эзэмдэж, намайг ч бас эзэмдэх гэнэ дээ. Хаа очиж ховсонд нь оркуу юм даа би. Багын ираакц удаантайн л ач..." Гэхчлэнгийн бодол толгойд орж гараа л байжээсэн нэг мэдсэн унтчиж....

to be continued, би лавтайяа эргэн ирж үргэлжлүүлнээ

2009-06-26 16:18:43

0 comments:

Post a Comment

Санал сэтгэгдлээ хуваалцаж байгаа та нартаа гялайлаа. Хариуг аль болох түргэн болгооноо. бичлэг хийсэн хүн нь өөрөө хариугаа болгоогоорой. Сайн болгооно шүү.

Хичээлийн хуваарь

Нэгтөдөр -Юки
Хоёртөдөр -Гамп
Гуравтөдөр -Хэн нэгний чөлөөт үзүүлвэр
Дөрөвтөдөр -Артгаа
Тавтөдөр -Цитрус

Журнаалын ирц

Монголика - товчилсон үгс

ж-жишээ нь

г.м -гэх мэт

о.е? -ойлгожийнүү ер нь?

э.м.б -энийг ч мэднэ виздээ

э.а.м.б.б -энийг арай мидкүүм биш биздээ

г.т.б.э? -гү тийм биздээ энчин?


з.м.м -за мэдкүэ мэдкү

Сургуулийн бистүүл