хахсайны мэнд! Хаая оол!



Заза ер нь сонькоо л байна доо нээрээ. Бүтэн 2 долооног өнгөрчаахад асуулт тавьсан шавь нарын тоо гарын хоёрхон хуруунд багтжээдэг байшд. Гаамп багшаагийн хичээл дээрээс бүр ганцыг ч олсонгүй. Артгаа багшаагийх дээр хайж хайж хоёр гуруун долооногийн өмнөх юм олдог байшүү. Харсаар байтал юуу ч мэдкүүм шиг хүмүүс байгаад байна уу! тээ Гаампаа багшаа? Исүүл энэ бяцxан хүүхдүүд хорвоогийн бүх юмны учрыг олчоо юу! тээ Гаампаа багшаа?
Хахсайны мэнд хүргэх үү болих уу? Орших уу, эс орших уу? ....

заза хахсайны мэнд! Хаая оол!
Тэр 2-т эгспрээс хариулт өгчөөд цаашаа явы. Цаашаа явахдаа бас нэг сүртэй шавийн хүсэлтийг биелүүлнэ.

Асуулт тэргүүн: Досу гэдэг хүүхэд бол үршүүргүй хүмсүүд яаж шүршүүрт орхым бээ" гэсэн байна. Тэр шүршүүргүй хүмсүүдийн эрх ашгийг хамгаалж хүмүүнлэг сэтгэл гаргаж байна. Энэ бол зарим нэг хүний зарлаад байдгийг бодуул жинхэнэ сайхан сэтгэл! За хариулы: "Тэгээд одоо шүршүүргүй бол ер нь.. тэгээд яахав дээ. Одоо яаая гэхэв дээ. Би юүүгхэв дээ. Амжилт л хүсий даа. Гол нь санаачлагаа алдаж болкуу шүү."

Асуулт дэд: За харин Пүж хэмээх нэгэн мэргэн шавь маань: "Өө зөз,багш бол шууд сүрдүүлнэ айн?" гэсэн байна. За энэ үг таануусд их учир битүүлэг байгаа байхаа. Тэгэлгүй яах вэ тэр үед юу болсныг хараагүй юм чинь. Тэр хичээлээ юу ч ойлгохгүй байсан юмаа. Тэгээд би бодкуу юу. Энэ хүүхэд энэ сайхан эрдэм ухааныг суралгүй өнгөрчүүл яаана даа, чихээрээ ойлгодгүүн бол маханд нь хэлж үзхээс дээ гэж. Тэгээд л тэрийгээ хэлсэн хэрэг. Гэтэл тэр надад ийм асуулга тавьлаа. Би хариулга хийе. "Үгүй дээ Пүж минь. Энэ бол сүрдүүлэг биш, энэ бол зүгээр төлөвлөгөө. Удкуу уулзий Пүж-ийн махаа!".

Одоо харин хэдүүлээ цонхон дээр суудаг Каарлсоон буюу Юки охины хүсэлтийиг ойшооё. Тэрээр:
"Сэтгэлийн үгээн чамдаан хэльюүүү гээд
Санаашран бодсоор з
өндөө удлаа даа
Сайхан сарнай мээн соёолж г
үйцэээд
Сарууул талаа чимэглэн ургалаа...

өөө өөө өө хайрын мээн ганц сарнай
өөөр зөркөнд мээн дэлбээлээч дээ

гээ дуу байдаг байсышт тэ. Энийг задлааад аль бурхан багшээээ"
гэсэн юм.

Задлана гэдэг маань тус дууны дотор нуугдах үл анзаарагдам агуулгыг ичих нүүргүй болтол нь ил гаргана гэсэн үг билээ л.
За ил гаргы л. За гаднаасаа бол энд, нэг эр нэг бүсгүйд сэтгэл алдарчаад түүнийгээ магтан дуулахдаа цэцэг навчийг хүртэл дурдаж байна гэж ойлгогджээн. Үнэн хэрэгтээ ямар байх нь уу. Ахин нэг цэгнэн үзвээс нэг залуу нэг бүсгүйг дарамталж байгааг төвөггүй харах болно. Пүжээ жинкэн сүрдүүлэг энд гарчээн даа, сайн хараад ав. Одоо далд санааг нь сирүүлий: Сэтгэлийнхээ үгийг хэлүүл хэлчмээр байхын чамд би! Чи ч их удаан гүрийжээн даа. Тэгж л бай! Миний шидэт сарнайнуудын соёо ургасан шүү. Чамайг хаанаас ч олоод улаан хоолойнд чинь соёогоо шигтгэчиж чадах л байх. Тал дүүрлээ одоо. За өөрөө л мэд тэгээд, яахыгаа! Би явлаа. Сарнайтайгаа ярих хэрэг байна. Гэнгүүтээ сарнайнууд дээрээ очоод:
өөө өөө өө хайрын мээн ганц сарнай
өөөр зөркөнд мээн дэлбээлээч дээ гэж дуулсан байжаах жишээний.

За өнөөдрийн харилцан ярианы хичээл ингээд дуускаа байнаа би яг мэджээн. Таануусд минь санал хүсэлт, асуулт байвал коомэнтоор үлдээгээд явчаарай. Ирэх хахсайнд бүгдий нь барагдуулнаа.
Дараагийн хахсайн хүртэл чүүс!

Харилцан ярианы хичээлийг энгүүн сайхан явуулсан шар тос шиг хайлган зантай: Артгаа багшаа нь.

0 comments:

Post a Comment

Санал сэтгэгдлээ хуваалцаж байгаа та нартаа гялайлаа. Хариуг аль болох түргэн болгооноо. бичлэг хийсэн хүн нь өөрөө хариугаа болгоогоорой. Сайн болгооно шүү.

Хичээлийн хуваарь

Нэгтөдөр -Юки
Хоёртөдөр -Гамп
Гуравтөдөр -Хэн нэгний чөлөөт үзүүлвэр
Дөрөвтөдөр -Артгаа
Тавтөдөр -Цитрус

Журнаалын ирц

Монголика - товчилсон үгс

ж-жишээ нь

г.м -гэх мэт

о.е? -ойлгожийнүү ер нь?

э.м.б -энийг ч мэднэ виздээ

э.а.м.б.б -энийг арай мидкүүм биш биздээ

г.т.б.э? -гү тийм биздээ энчин?


з.м.м -за мэдкүэ мэдкү

Сургуулийн бистүүл